Astaksantiini eelised silmade tervisele: antioksüdant, mida vajate (kuid ilmselt ei oska hääldada)

Lugemisaeg: 8 minutit
Astaksantiini eelised silmade tervisele: antioksüdant, mida vajate (kuid ilmselt ei oska hääldada)

Astaksantiin on üks võimsamaid antioksüdante seal. See on tuhandeid kordi tugevam kui C-vitamiin ja see tornib paljude teiste tuntud antioksüdantide kohale.[1]

Kuidas hääldate astaksantiini? Me teame, et see on suutäis! Foneetiliselt hääldatakse as-ta-xan-thin. Ja oma tugevuse tõttu on astaksantiin muutunud paljude uuringute ja kliiniliste uuringute keskpunktiks, kus uuritakse selle kasutamist paljude terviserakenduste jaoks, sealhulgas silmade tervise ja vanusega seotud nägemismuutustega, samuti aju, südame ja naha tervisega ning lisaks veel .[1],[2]

Õnneks on astaksantiini eelised meile kõigile kättesaadavad. Vaatamata eksootilisele kõlavale nimele võite astaksantiini saada paljudest erinevatest toitumisallikatest ja tervetest toitudest, kui teate, kust otsida, sealhulgas astaksantiini toidulisandid. Nii et räägime sellest, mis on astaksantiin, miks seda vajate ja kuidas saada astaksantiini eeliseid nii teie silmadele kui ka kaugemale.

Mis on astaksantiin?

Astaksantiin on üks paljudest karotenoidide pigmentidest (koos beeta karoteen, zeaksantiin, luteiin, lükopeen ja teised). Karotenoidid annavad värvitooni neid sisaldavatele toitudele ja võivad pakkuda kaitset antioksüdantidena neile, kes neid tarbivad.[3]

Just nagu beeta karoteen annab porganditele oranži tooni ja lükopeen aitab kaasa tomatite punasele värvile, astaksantiin vastutab krilli, homaari, lõhe, punase kärsa, vetikate ja paljude teiste ookeani elanike erksa värvuse eest.

Astaksantiin on, nagu arvata võis, erksavärviline oranžikas-punane. Nendel pigmentidel on antioksüdantne toime, aidates potentsiaalselt meie kehal võidelda vabade radikaalidega.[4] Mõnel neist võib olla afiinsus konkreetsete kehapiirkondade suhtes ja teistel, näiteks astaksantiinil, on tervise edendamine mitmel viisil.

Astaksantiini eelised silmadele ja kaugemale

Astaksantiin pakub palju eeliseid ning teadlased uurivad seda pidevalt ja kliinilistes uuringutes, et paremini mõista selle potentsiaali arvukate rakenduste jaoks.[5] Senised uuringud on näidanud, et astaksantiin võib olla kasulik järgmistele tervisevaldkondadele:

  • Nägemise tervis
  • Südame-veresoonkonna tervis
  • Kognitiivne tervist
  • Nahk, sealhulgas naha vananemisvastane toime
  • Sportlik vastupidavus

Lisateave astaksantiini abistamise kohta neis valdkondades on toodud allpool, lisaks uuringute põhipunktid ja uuringutes kasutatud astaksantiini annused konkreetsete eeliste saamiseks, kuid järgige alati toote sildil olevaid juhiseid, kui teie arst ei soovita teisiti.

Astaksantiin nägemise tervise jaoks

Paljude inimeste jaoks on silmade tervis vananedes üha suurem mure. Enam kui 6,5 miljonil üle 65-aastasel ameeriklasel on mitmesuguseid silmade terviseprobleeme.[6] Ja üha enam on tõendeid antioksüdantide karotenoidide kohta, mis mängivad olulist rolli meie silmade tervena hoidmisel.

Kuna seal asuv kõige võimsam karotenoid, pole astaksantiin erand. Varased uuringud on näidanud, et astaksantiin võib aidata säilitada silmade tervist ja edendada tervislikku nägemist, aeglustades potentsiaalselt vanusega seotud silmaprobleemide sümptomeid.[7],[8],[9] Ja see võib isegi aidata vähendada silmade koormust ja väsimust.[10]

Astaksantiin võib koos teiste silma toetavate toitainetega aidata kaitsta ka oksüdatiivsete kahjustuste eest, mis tekivad digitaalseadmete, energiatõhusate lambipirnide ja päikese käes kokkupuutel sinise valgusega. luteiin ja zeaksantiin. Swanson Tervis on astaksantiini toidulisandid silmadele on saadaval pehmete geelidena vahemikus 4–12 mg, mida võetakse üks kord päevas, mis on sama annusevahemik, mille teadlased on andnud parima tulemuse.[9]

Astaksantiin kognitiivse tervise jaoks

Teadlaste sõnul on inimese aju oksüdatiivne stressija ilma piisavate antioksüdantideta kaitsemehhanismidega, see oksüdatiivne stressi võib anda oma panuse kognitiivne terviseprobleemid, eriti vananedes.[11] Antioksüdant karotenoid astaksantiini (koos oomega-3 ja oomega-6 rasvhapped) võib mängida keskset rolli oksüdatiivsete ainete kaitsmisel stressi ajus.[11]

Lisaks võttis esialgne, platseebokontrollitud kliiniline uuring, milles osales 50 - 69-aastaste tervete meeste grupp, kes olid unustamise pärast kaebanud, 12 nädala jooksul 12 mg astaksantiini päevas ja pärast astaksantiini uuringut mehed, kes võtsid astaksantiini näitas paranemist reaktsiooniajas, tähelepanu- ja mälutestides.[12]

Astaksantiin südametervisele

Oksüdatiivne stressi ja muud seotud tegurid mõjutavad ka probleeme meie arterites ja kogu südame-veresoonkonna süsteemis.[13] Tõhus antioksüdant astaksantiin võib etendada olulist rolli ka verevoolu parandamisel, vere tervisliku lipiidide taseme toetamisel, südame mitokondrite membraani positiivsel mõjutamisel, tervislike arterite edendamisel ja mujal.[14]

Astaksantiini kasulikkust südametervisele ja südame-veresoonkonna toitumisele uuritakse endiselt ning selles tervisevaldkonnas tehakse rohkem kui kunagi varem uuringuid.[14] Siiani on kardiovaskulaarse tervise uuringutes kasutatud astaksantiini annused vahemikus 1,8–21,6 mg päevas.[14]

Astaksantiin nahale

Astaksantiini võib naha tervise edendamiseks kasutada nii suu kaudu kui ka paikselt ning see võib aidata vähendada kortsude ja vanuse laikude teket, parandades samal ajal naha tekstuuri ja niiskustaset.[15] Astaksantiini antioksüdantsed eelised säravad ka naha tervise osas, aidates võidelda keskkonnaga kokkupuutel tekkivate naha vabade radikaalide kahjustustega.

Uuringutes on nii meestel kui naistel täheldatud astaksantiini nahakasulikkust.[16] Ühes uuringus sai tervete naiste rühm 8 nädala jooksul suukaudset annust 6 mg astaksantiini päevas koos 2 ml paikselt astaksantiini rakendatud iga päev ja täheldatud olulisi parandusi kortsudes, vanuselaigutes, naha elastsuses ja tekstuuris, samuti naha hüdratatsioonis.[16]

Ühes teises uuringus sai tervete meeste rühm 6 nädala jooksul 6 mg suukaudset astaksantiini päevas ja täheldas vareste jalgade kortsude, elastsuse ja naha hüdratsiooni paranemist.[16] Teistes uuringutes on vananemisvastase toime saavutamiseks kasutatud astaksantiini annuseid vahemikus 4–12 mg päevas.[2]

Astaksantiin treeningutele ja sportlastele

Treening on meie keha ja üldise heaolu jaoks hämmastav, kuid sportlaste ja regulaarsete treenijate keha puutub kokku palju oksüdeerivat ainet stressi. Astaksantiin võib aidata võidelda treeningutest põhjustatud oksüdatiivsete kahjustustega, samuti võidelda treeningväsimuse vastu ja mõjutada positiivselt vastupidavust.[2],[17]

Astaksantiini annus treenimise ja sportlastega seotud uuringutes on tavaliselt 4 mg päevas.[2],[17] Ühes uuringus, milles kasutati nelja nädala jooksul 20 mg päevas, tulemuste paranemist ei täheldatud.[17]

Astaksantiini toidud

Enamik astaksantiini looduslikest toiduallikatest pärineb ookeanist ja enamikku neist on ereda punakasoranži värvi tõttu lihtne tuvastada. Siin on mõned looduslikud astaksantiini allikad.[18]

  • Krill
  • Jõevähk
  • Krabi
  • Homaar
  • Krevetid
  • Punane pärm
  • Vetikad
  • Punane Snapper
  • Vikerforell
  • Koho lõhe
  • Atlandi lõhe
  • Arktika Char
  • Sockeye lõhe (sisaldab rohkem astaksantiini kui muud tüüpi lõhe)
  • Roosa lõhe
  • Chinook lõhe
  • Chum Salmon (teise nimega Keta Salmon)
  • Masu lõhe

Kui soovite oma astaksantiini mereandidest saada, vali loodusest püütud mereannid nii tihti kui võimalik. Mõni talus kasvatatud lõhe on kunstlikult värvitud sünteetiliste karotenoididega ja see ei pruugi anda samu eeliseid.[19]

Kas soovite proovida maitsvaid retsepte, mis annavad teile tervisliku annuse astaksantiini? Proovi seda Pähkli kooritud lõhe retsept või Küüslaugu ingveri tšilli krevetid.

Astaksantiinilisandid

Kuigi lõhe, krevetid, homaar ja muud astaksantiini rikkad toidud on maitsvad ja tervislikud, ei pruugi nende iga päev söömine olla praktiline ega kõigile jõukohane. Nendel päevadel, kui te ei saa toidutoormest oma astaksantiini ööpäevast annust, võiksite võtta astaksantiini toidulisand astaksantiini eeliste saamiseks.

Astaksantiini toidulisandeid on saadaval annustes 4 mg kuni 12 mg kapsli kohta, nii et saate oma tarbimist vastavalt oma vajadustele kohandada. Siin on mõned meie lemmikud astaksantiini toidulisandid Swanson Healthilt.

Swanson Ultra Astaxanthin
See toidulisand pakub 4 mg astaksantiini looduslikust astaksantiini kompleksist, mis on pärit haematococcus pluvialis vetikad antioksüdantide aktiivsuse suurendamiseks, kaitstes vabade radikaalide kahjustuste eest ja toetades immuunsussüsteemi tervist.

Swanson Ultra Astaxanthin maksimaalne tugevus
Pakub antioksüdantide kaitse maksimaalse potentsiaalse annusena 12 mg astaksantiini ühe portsjoni kohta, mis on pärit haematococcus pluvialis keskmise ahelaga triglütseriididega rikastatud vetikad, et parandada biosaadavust.

Swansoni ülitugeva toimega astaksantiin
Saadakse 8 mg astaksantiini looduslikust astaksantiini kompleksist, mis on ekstraheeritud haematococcus pluvialis vetikad, kasutades täiustatud ülekriitilist CO2 ekstraheerimismeetodid, mis ei vaja keemilisi lahusteid ja mida on rikastatud keskmise ahelaga triglütseriididega, et tagada selle rasvlahustuva toitaine biosaadavus.

Swanson EFAs krilliõli ja astaksantiin
Valmistatud 100% puhtast Superba2 ™ Antarktika krilliõlist, on see asendamatu rasvhappe toidulisand suurepärane viis saada oma oomega-3-rasvhapete päevane annus viisil, mida on teie kehal lihtne seedida ja kasutada, ning lisaks sellele ka 4 mg astaksantiini.

Astaksantiini annus

Astaksantiini soovitatav annusevahemik on 4–12 mg päevas.[20] Enamik ülalnimetatud uuringuid jääb sellesse vahemikku, kuid mõned on ületanud soovitatud koguse. Kuni 50 mg annuseid võib taluda, kuid astaksantiini toksilisuse ülempiiri ei ole teada.[20]

Järgige alati toote sildil olevaid juhiseid ja kasutage väikseimat efektiivset astaksantiini annust, kui arst ei soovita teisiti.

Siin on ülaltoodud uuringutest mainitud annuste kokkuvõte:

  • Astaksantiini annus nägemise tervise parandamiseks: teadlased soovitavad 4–12 mg päevas
  • Astaksantiini annus kognitiivne tervis: uuringutes kasutati 12 mg päevas
  • Astaksantiini annus südame tervise jaoks: uuringud, mida kasutati vahemikus 1,8 mg kuni 21,6 mg päevas
  • Astaksantiini annus nahale: uuringud, mida kasutati suu kaudu 6 mg, koos 2 ml paikse astaksantiini kreemiga või ilma
  • Astaksantiini annus treeningutele ja sportlastele: uuringud, mida kasutati vahemikus 4 mg kuni 20 mg päevas

Astaksantiini kõrvaltoimed ja koostoimed

Astaksantiini on kasutatud ohutult, kui seda võetakse uuringutes kuni 12 nädala jooksul üksinda annustes 4–40 mg päevas ja 4 kuud päevas, kui ravimit kasutatakse koos teiste karotenoidide, vitamiinide ja mineraalidega 12 kuu jooksul.[21]

Võimaliku koostoime vältimiseks andke oma arstile teada, milliseid toidulisandeid te kasutate, eriti kui teil on retseptiravimeid. Astaksantiin võib interakteeruda teatud hormoone muutvate ravimitega.[21]

Äärmuslikes annustes 48 mg päevas võib astaksantiini punane pigmentatsioon põhjustada väljaheidete punakasvärvi muutumist.[20]

Astaksantiini korpuse eelised

Astaksantiin on üha enam uuritud karotenoid, millel on palju potentsiaalset kasu tervisele. Uuringud näitavad, et astaksantiin võib olla kasulik nägemisele, nahale, aju tervisele, südame-veresoonkonna tervis ja sportliku toitumise toetamine. Astaksantiini saate oma dieedile lisada, suurendades astaksantiini sisaldavate toitude igapäevast tarbimist või valides igapäevase toidulisandi, et saada sellest tugevast antioksüdandist iga päev mugavalt juurde.

Meie filosoofia on, et peaksite oma keha eest hoolitsema, sest see on ainus püsiv kodu, mis teil on. See innustas teda toitumisalasest karjäärist ja lõpuks ka viis Swanson Tervis.

*These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.

Märkused ja viited

  1. Astaksantiin: antioksüdantne Powerhouse. Nutraceuticals World. (Juurdepääs 5/25/2018) [] []
  2. Astaksantiin. Michigani ülikooli meditsiin. (Juurdepääs 5/25/2018) [] [] [] []
  3. Karotenoidid - antioksüdantide omadused. USA meditsiiniraamatukogu. (Juurdepääs 5/25/2018) []
  4. Karotenoidide kui antioksüdantide potentsiaalne roll inimeste tervise ja haiguste korral. USA meditsiiniraamatukogu. (Juurdepääs 5/25/2018) []
  5. Astaksantiini kliinilised uuringud. USA Terviseraamatukogu. (Juurdepääs 5/25/2018) []
  6. Faktileht vananemise ja nägemise kaotuse kohta. Ameerika Pimedate Sihtasutus. (Juurdepääs 05/15/2018) []
  7. Vetika astaksantiin - tugev molekul hea tervise jaoks. Leht vetikate biomassi kasutamisest. (Juurdepääs 5/29/2018) []
  8. Astaksantiin: allikad, kaevandamine, stabiilsus, bioloogiline tegevus ja selle kaubanduslikud rakendused - ülevaade. Mereravimid. (Juurdepääs 5/29/2018) []
  9. Peroraalse astaksantiini järgnevad nägemisfunktsiooni muutused. Nakamura, A & Isobe, R & Otaka, Y & Abematsu, Y & Nakata, D & Honma, C & Sakurai, S & Shimada, Y & Horiguchi, M. ResearchGate. (Juurdepääs 5/29/2018) [] []
  10. Silmade väsimuse (astenoopia) leevendamine astaksantiini poolt. Vananemisvastased ravimid. ResearchGate. (Juurdepääs 5/29/2018) []
  11. Merekarotenoidi astaksantiini ja Omega-3 rasvhapete neuroprotektiivsed omadused ning mõlema loomuliku kombinatsiooni perspektiivid krilliõlis. Rahvuslik meditsiiniraamatukogu. (Juurdepääs 5/29/2018) [] []
  12. Astaksantiin, rakumembraanitoit, millel on mitmekesine kliiniline eelis ja vananemisvastane potentsiaal (Juurdepääs 5/29/2018) []
  13. Oksüdatiivse stressi ja kardiovaskulaarsüsteemi põhibioloogia. PubMed. (Juurdepääs 5/29/2018) []
  14. Maailma parim hooldatud tervisesaladus - looduslik astaksantiin. Bob Capelli, Gerald Cysewski. Cyanotech Corporation. (Juurdepääs 5/29/2018) [] [] []
  15. 7 Astaksantiini potentsiaalne eelis. Tervisliin. (Juurdepääs 5/29/2018) []
  16. Astaksantiini kosmeetilised eelised inimestel. Biochimica Polonica. (Juurdepääs 5/29/2018) [] [] []
  17. Astaksantiini mõju jalgrattasõiduaja proovitulemustele. Rahvusvaheline spordimeditsiini ajakiri. (Juurdepääs 5/29/2018) [] [] []
  18. Astaksantiin: allikad, kaevandamine, stabiilsus, bioloogiline tegevus ja selle kaubanduslikud rakendused - ülevaade. Mereravimid.(Juurdepääs 23.01.2018) []
  19. Värvid lõhes. Bellona Fond. (Juurdepääs 5/29/2018) []
  20. Astaksantiin. Drugs.com. (Juurdepääs 5/29/2018) [] [] []
  21. Astaksantiin. WebMD. (Juurdepääs 5/29/2018) [] []

Jäta vastus

Peamenüü

Eelistused

  • Valuuta
  • Keel
  • Kohaletoimetamise riik
Peamenüü

Rahvusvahelised saidid