Glükoosamiini ülevaade: liigeste tervise parimad tüübid (ja vormid)

Lugemisaeg: 5 minutit
Glükoosamiini ülevaade: liigeste tervise parimad tüübid (ja vormid)

Kui jäigad põlved või muud liigesed muudavad tavalise elutempoga sammu pidamise keeruliseks, pöörduvad paljud inimesed liigeste toitmiseks ja aktiivseks püsimiseks liigeste tervisepreparaatide, näiteks glükoosamiini, poole. Kuid nagu peaaegu kõigi teiste toidulisandite kategooriate puhul, on ka selliseid ühiseid tooteid nagu glükoosamiin mitmesuguseid liike ja vorme. Enne kui hakkame õppima eri tüüpi glükoosamiini, teeme kiire värskenduse, mis on glükoosamiin ja kuidas see aitab liigeste tervist toetada.

Mis on glükoosamiin?

Glükoosamiin on looduslikult esinev ühend, mida leidub teie kehas. Selle üks roll kehas on aidata kõhre tervena hoida. Kõhr on üks peamisi struktuure, mis pehmendab luid seal, kus nad kohtuvad kogu keha erinevates liigestes.[1]

Vananedes võivad kõhred aga nõrgeneda ja laguneda, mis võib mõjutada liigeste toimimist ja enesetunnet.[2] Vananemisega seotud ühised terviseprobleemid mõjutavad ainuüksi Ameerika Ühendriikides miljoneid täiskasvanuid.[2] Ja kliiniliste tõendite kohaselt võivad teatud glükoosamiini toidulisandid aidata liigeseid lohutada ja aeglustada vananemise mõju kõhrele.[1]

Erinevad glükoosamiini tüübid

Erinevates toidulisandites leidub kolme levinud glükoosamiini tüüpi - glükoosamiinsulfaat, glükoosamiinvesinikkloriid (HCL) ja N-atsetüülglükoosamiin (NAG).[1] Glükoosamiinsulfaati kasutatakse kliinilistes uuringutes kõige sagedamini ja see on inimkehas leiduv looduslikult esinev vorm.[1]

  • Glükoosamiinsulfaat
    Glükoosamiinsulfaat on väävliga seotud glükoosamiin. Enamik teadlasi on oma uuringutes sellele glükoosamiini vormile keskendunud. Liigeste - eriti põlve - tervise osas on enamus uuringuid näidanud glükoosamiini sul [viha lisamine toetab liigeste tervist ja see võib pikema aja jooksul aeglustada liigeste polsterduse loomulikku lagunemist.[1] Glükoosamiinsulfaati saadakse peaaegu alati koorikloomadest, näiteks krevettidest ja krabidest, seega olge karpide puhul ettevaatlik allergiad ja vali a glükoosamiinilisand, mis on valmistatud ilma karpideta selle asemel.
  • Glükoosamiinvesinikkloriid (HCL)
    Glükoosamiinvesinikkloriid on glükoosamiin seotud kloriidimolekulidega. Erinevalt glükoosamiinsulfaadist toodetakse glükoosamiinvesinikkloriidi sageli muudest allikatest peale karpide.[3] Kuid koostisosade ja hoiatuste kontrollimiseks lugege kindlasti toote etiketti. Kui lõviosa uuringutest glükoosamiini kohta tehti glükoosamiinsulfaadiga, on mõne uuringu kohaselt glükoosamiinvesinikkloriid samasuguseid eeliseid liigeste tervise jaoks ning see vorm võib olla alternatiiv taimetoitlastele, veganitele ja neile, kes otsivad karpideta karpide allikaid .[3]
  • N-atsetüülglükoosamiin (NAG)
    Selle asemel, et seostada väävli või kloriidi molekulidega, nagu ülaltoodud glükoosamiini tüübid, on N-atsetüülglükoosamiin ainulaadne ühend, mis koosneb glükoosamiinist ja äädikhappest. Äädikhape on suurem ja keerulisem molekul kui väävel või kloriid.[4] Nagu muud glükoosamiinivormid, kasutatakse seda ka liigesekude toetamiseks, kuid n-atsetüül-glükoosamiini kasutatakse ka naha vananemisvastase koostisosana ja see võib toetada seedetrakti tervist.[4],[5]

Glükoosamiini kombineeritud valemid

Glükoosamiini leidub sageli liigeste tervise kombineeritud valemid koos koostisosadega, mis toimivad koos liigesekudede toitmiseks ja liikuvuse edendamiseks. Glükoosamiin, kondroitiin ja MSM on populaarsed liigesetervise toitained, kuid leiate ka liigeseid toetavaid koostisi, mis sisaldavad selliseid koostisosi nagu kondroitiin, hüaluroonhape, kollageeni ja hai kõhre.

Glükoosamiin ja kondroitiin
Nagu glükoosamiin, on ka kondroitiinsulfaat kõhre looduslik komponent.[6] See on keeruline süsivesik, mis aitab teie kõhrel vett säilitada.[6] Kui need on ühendatud glükoosamiiniga kombineeritud toidulisandites, toetavad need mõlemad teie liigeste pehmendamist, aga ka liigeste määrimist ja liikuvust.

Glükoosamiin, kondroitiin ja MSM
Kui glükoosamiin ja kondroitiin toimivad sünergiliselt, et toetada teie liigesekõhre struktuuri ja pehmendavat funktsiooni, siis MSM (metüülsulfonüülmetaan) - väävli väga biosaadav vorm - edendab terveid sidekudesid, nagu kõõlused, sidemed ja muud olulised liigesekuded.[7] See toimib ka antioksüdandina, mis aitab kaitsta kudede rakke.[7] Paljud näevad seda kolme-ühes-kombineeritud valemit kui võimalust täielikuks liigesetoitmiseks.

Hüaluroonhape
Teie liigesed töötavad õigesti ja korralikult töötamiseks määrimisest. Teie keha kasutab liigesekude pindade määrimiseks ainet, mida tuntakse sünoviaalvedelikuna. See vedelik vähendab hõõrdumist, et hoida liigesed sujuvalt libisevana.[8] Selle sünoviaalvedeliku peamine komponent on hüaluroonhape, millel on võtmeroll liigese määrimisel, pakkudes sünoviaalvedelikule viskoossust.[8] Sel põhjusel on hüaluroonhape muutunud populaarseks koostisosaks paljudes liigeste määrimist soodustavates toidulisandites, samuti liigese tervise jaoks mõeldud koostistes.

Kollageeni toidulisandid
Kollageen on kõhre, luu ja muude kudede valgukomponent.[9] Kollageeni võetakse liikuvuse ja üldise tervise toetamiseks ning mõned vormid on juuste, naha ja küünte kasuks.[9]

Milline on glükoosamiini parim vorm?

Glükoosamiini toidulisandeid on saadaval mitmes vormis. Glükoosamiini tabletid ja pillid on tavalised, kuid see on saadaval ka vedelate suspensioonide, pulbrite ja paiksete kreemide kujul. Lõppkokkuvõttes peaks glükoosamiini tüübi ja millises vormis (kapsel, tablett või vedelik) valimine olema teie ja teie esmatasandi tervishoiuteenuse osutaja vahelisel tervislikul dialoogil põhinev otsus ning peaksite kaaluma, millise vormi te tõenäoliselt võtate. regulaarselt.

Tüüpiline glükoosamiinsulfaadi annus liigeste tervise jaoks on 1500 milligrammi päevas, jagatuna sageli kolmeks 500 mg annuseks, kuid järgige alati toote sildil olevaid juhiseid, kui arst pole seda soovitanud.[10]

Glükoosamiini tabletid
Glükoosamiini tableti lisamine toidulisandisse võib olla kõige mugavam viis glükoosamiini päevase annuse saamiseks. Glükoosamiini toidulisandid on hõlpsasti saadaval annustes 200 mg kuni 1500 mg tableti kohta ja palju liigeste tervise kombineeritud valemid on saadaval kapslite kujul.

Vedel glükoosamiin
Vedel glükoosamiin imendub kehas kergesti ja võib olla suurepärane alternatiiv inimestele, kellele ei meeldi pillide neelamine või kes eelistavad lihtsalt toidulisandeid joogiks segada. Sageli on see puuviljamaitses, nagu apelsin ja mustikas, mis segunevad hästi mahlade, smuutide või tavalise veega. Enamik vedelaid glükoosamiini toidulisandeid tuleb pärast avamist jahutada, nii et hoidke toote juhiseid toote etiketil.

Glükoosamiini pulber
Glükoosamiinipulbrit on ka lihtne jookidesse segada, see on erineva maitsega ja võimaldab annuse paindlikkust sarnaselt vedela glükoosamiiniga. Kuid erinevalt vedelast glükoosamiinist ei pea seda pärast avamist tavaliselt jahutama.

Glükoosamiini liigesekreemid
Palju aktuaalsed kreemid liigese tervise jaoks Siia hulka kuuluvad glükoosamiin koos täiendavate liigeseid toetavate koostisosadega nagu kapsaitsiin (soojendava toime saavutamiseks) ja boswellia ekstrakt. Boswellia ekstrakt on taimne toonik, mida kasutatakse liigeste rahustamiseks ja kõhre toetamiseks.[11]

Kui otsite liigeste tervise jaoks optimaalset tuge, võiksite ka lugeda Glükoosamiini eelised liigeste tervisele ja kaugemalegi, või MSM-i eelised. Vaadake ka artiklit Liiguta rohkem: kuidas iga päev rohkem liikuda.

*These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.

Märkused ja viited

  1. Glükoosamiinsulfaat. MedlinePlus. Glükoosamiinsulfaat. MedlinePlus. (Juurdepääs 04.05.2018) [] [] [] [] []
  2. Kõhre, liigeste ja vananemisprotsessi mõistmine. Tervisliin. (Juurdepääs 04/05/2018) [] []
  3. Glükoosamiinvesinikkloriid. MedlinePlus. (Juurdepääs 04/09/2018) [] []
  4. N-atsetüül-glükoosamiin. Michigan Meditsiin. Michigani ülikool. (Juurdepääs 04/09/2018) [] []
  5. Glükoosamiin: koostis, millel on nahk ja muud eelised. PubMed.(Juurdepääs 04/09/2018) []
  6. Glükoosamiin ja kondroitiin. Riiklik täiendava ja integreeriva tervise keskus. (Juurdepääs 3.05.2018) [] []
  7. Metüülsulfonüülmetaan: uudse toidulisandi rakendused ja ohutus. USA meditsiiniraamatukogu. (Juurdepääs 04.10.2018) [] []
  8. Inseneri määrimine liigesekõhres. USA meditsiiniraamatukogu. (Juurdepääs 04.10.2018) [] []
  9. Želatiin. WebMD. (Juurdepääs 04.10.2018) [] []
  10. GLÜKOSAMIINSULFAAT. WebMD. (Juurdepääs 04.10.2018) []
  11. Boswellia (India viiruk) (Juurdepääs 04.10.2018) []

Jäta vastus

Peamenüü

Eelistused

  • Valuuta
  • Keel
  • Kohaletoimetamise riik
Peamenüü

Rahvusvahelised saidid