Teie oluline juhend gluteenivaba jahu kohta

Lugemisaeg: 7 minutit
Teie oluline juhend gluteenivaba jahu kohta

Gluteenivaba eluviisi omaksvõtmine ei tähenda lemmikküpsetiste mahajätmist. Lihtsam kui kunagi varem on võimalik leida gluteenivabu retsepte kõigele, alates leivast ja muffinitest ning lõpetades küpsiste ja pizzatainaga. Paljude retseptide jaoks on see sama lihtne kui lihtsalt gluteenivaba jahu vahetamine!

Selle gluteenivaba jahu juhendi abil saate lisateavet mõne nisupõhise jahu kõige populaarsemate gluteenivabade alternatiivide kohta. Oleme lisanud ka mõned gluteenivabad retseptid, mida iga jahuga proovida, koos iga üldise asendussuhtega. Kuid peaksite oma toote etiketti lugema ka asendamisjuhiste saamiseks, sest mõned kaubamärgid võivad olla erinevad. Samuti on iga retsept ainulaadne, seega katsetage, kuidas leida lemmikretseptide jaoks ideaalne gluteenivaba jahu suhe.

gluteenivaba jahu infograafiline diagramm

Mandlijahu

Mandlid on tervislike rasvade allikas. Neis on ka suhteliselt palju valku ja vähe süsivesikud. Mandlijahu mahe pähkline maitse teeb sellest suurepärase valiku kookide ja küpsiste valmistamiseks.

Mandlijahu valmistamisel jahvatatakse mandlid peeneks konsistentsiks. Mandlijahu saate kodus valmistada, kui pulsameerida mandleid köögikombainis. Pulsatsioon on aga võtmetähtsusega, sest kui segad liiga palju või liiga kiiresti, saad lõpuks mandlivõi.

Mandlijahu võib nisujahu vastu tavaliselt asendada 1: 1, kuigi mõne retsepti jaoks võib selle koos hoidmiseks vaja minna pisut rohkem muna või sideainet ja võiksite vedelikku pisut vähendada. Mandlijahu kasutamisel on küpsetised sageli pisut tihedamad.

Retseptid, mida proovida mandlijahuga

Kookosjahu

Kookosjahus on palju kiudaineid ja see on ka selle allikas tervislikud rasvad. Võrreldes teiste jahudega on kookosjahu ka mõõdukalt kõrge valgusisaldusega ja madala sisaldusega süsivesikud. See on valmistatud värskest kookoslihast, mis kuivatatakse, rasvatustatakse ja jahvatatakse jahuks. Sellel on mahe kookosmaitse, mis on teiste massidega kergesti maskeeritav. Kookosjahu valmistamiseks kasutatud protsessi tõttu pole kõik kaubamärgid loodud võrdselt. Erinevad kaubamärgid võivad sama retsepti abil anda erinevaid tulemusi. Niisiis, kui leiate oma vajadustele vastava kaubamärgi, pidage kinni!

Natuke läheb kaugele kookosjahuga. See on uskumatult imav. Enamiku retseptide jaoks vajate suhet 1: 4 (see tähendab, et iga tassi nisujahu jaoks kasutage ainult ¼ tassi kookosjahu). Katsetades oma retseptis kookosjahuga, proovige lisada üks supilusikatäis korraga, jälgides hoolikalt taigna või taigna konsistentsi.

Kookosjahu proovida

Swanson 100% orgaaniline kookosjahu, 454g
Meie 100% USDA sertifikaadiga orgaaniline kookosjahu annab rohkem kiudaineid kui nisu ja sobib ideaalselt kõigi teie küpsetusvajaduste jaoks.

Retseptid, mida proovida kookosjahuga

Arrowroot jahu või Arrowroot tärklis

Teiste tärkliste (maguskartul, jahubanaan, kassaava) suhtes on noolejuur rohkem valku. Arrowroot sisaldab ka mõõdukalt B-vitamiine, vaske, raud ja kaalium. Noolejuure jahu ja noolejuur tärklis on sama toode.

See kerge jahu on valmistatud peenestatud noolejuurest ja seda kasutatakse tavaliselt nagu maisitärklist - suppide, kastmete või pudingute paksendamiseks. See pakseneb tasasel temperatuuril, ilma et oleks vaja kiiresti keema saada. Nooleroositärklis sobib hästi happeliste kastmete või puuviljamooside paksendamiseks. Seda saab kasutada ka sujuvama omatehtud jäätise valmistamiseks, kuna noolejuurejahu aitab vältida suurte jääkristallide teket. Ja seda mitmekülgset jahu saab kasutada ka küpsetamiseks.

Kui seda kasutatakse maisitärklise asemel, kasutage retseptis 1: 1 suhtega maisitärklise suhtes. Gluteenivaba jahu variandina on suhe 1 tl noolejuure jahu iga supilusikatäis nisujahu kohta. Saate seda segada ka raskema jahuga vähem tihedate küpsetiste jaoks.

Retseptid noolejuure jahuga

Tapiokkjahu või tapiokitärklis

Tapiokkijahu, mida mõnikord nimetatakse ka tapiokitärkliseks, on oma konsistentsilt sarnane noolejuurjahuga. Seda saab kasutada paksendaja ja kerge jahu kujul gluteenivabas küpsetamisel. Nagu noolejuurejahu, annab see ka küpsetistele kevadise tekstuuri. See on ka mõõdukas allikas raud.

Tapiokat saab tavaliselt kasutada samasuguses vahekorras nagu noored juurviljajahud (1 tl tapiokkijahu iga supilusikatäie nisujahu kohta või kui kasutate seda maisitärklise asemel, siis tehke seda 2 tl iga 1 supilusikatäie maisitärklise kohta). Tapiokkjahu kipub olema pisut magusama maitsega kui teistel jahudel. Võite selle segada raskema gluteenivaba jahuga vähem tihedate küpsetiste jaoks ning see sobib ideaalselt krõbedate koorikute ja pruunistamiseks!

Retseptid tapiokkjahuga

Kikerhernejahu või Garbanzo oajahu

Kikerherned, tuntud ka kui garbanzo oad, on kõrge valgusisaldusega kaunviljad, raud ja kiudaineid, muutes selle erakordselt tervislikuks võimaluseks. Kikerhernejahu annab küpsetatud toodetele magusa, rikkaliku, kergelt „õrna” maitse, nii et see sobib sageli kõige paremini soolaste roogade puhul, kuid muud maitsed, näiteks šokolaad, maskeerivad seda hästi. See jahu sobib suurepäraselt taignaks või suppide, kastmete või riivide paksendamiseks.

Kikerhernejahu asendamisel nisujahuga peate kasutama pisut vähem. Iga tassi nisujahu jaoks kasutage 7/8 tassi kikerhernejahu.

Retseptid kikerhernejahuga

Riisijahu

Riisijahu on ka hea kiudaineallikas. See on saadaval valge riisijahuna või pruuni riisijahuna. Riisijahu on peene konsistentsi ja neutraalse maitsega, muutes selle suurepäraseks jahuasendajaks. Pruun riisijahu on kergelt pähklisema maitsega. Valge riisijahu loob küpsetistes kerge, õrna ja käsna tekstuuri. Nagu paljud juba mainitud gluteenivabad jahu, saab ka paksendajana kasutada riisijahu.

Riisijahu ja nisujahu erinevused on kõige märgatavamad küpsetistes. Enamikul muudel eesmärkidel saate riisijahu asendada, märkamata oma retseptides suurt erinevust. Kui küpsetamisel kasutatakse riisijahu, segatakse see tavaliselt kõige paremini teiste gluteenivabade jahudega universaalseks jahuseguks. Riisijahu võib asendada nisujahuga suhtega 7/8 tassi riisijahu iga tassi nisujahu kohta.

Retseptid riisijahuga

Maisihelbed ja maisijahu

Maisijahu ja maisijahu erinevus seisneb selles, et maisijahu jahvatatakse peenemaks. Sõltuvalt teie tekstuurieelistustest võite mõnedes retseptides kasutada rukkijahu, mis nõuavad rukkijahu suhtena ¾ tassi rukkijahu ja 1 tassi maisijahu.

Maisipraad on äärmiselt mitmekülgne gluteenivaba võimalus, mida juba tavaliselt kasutatakse. Seda saab kasutada taigna, pannide, tortiljade, riivide, pudru, leiva ja pannkookide valmistamiseks. Maisipraad on kõrge kiudainetega. See sisaldab ka tagasihoidlikke koguseid raud ja tsink.

Maisipraad on kõige parem kasutada retseptides, mis seda konkreetselt nõuavad, näiteks rukkihelbed või maisimuffinid, mis tutvustavad maisijahu ainulaadset maitseprofiili ja tekstuuri. Kui soovite proovida retseptis tavalise jahu asendamist maisijahuga või maisijahuga, võib maisijahu asendada suhtega 1: 1, kuid kasutage iga nisujahu iga tassi jaoks ainult ¾ tassi rukkijahu.

Retseptid maisijahuga

Retseptid maisijahuga

Kartulitärklis vs kartulijahu

Kartulitärklis ja kartulijahu on erinevad tooted ja neid kahte ei saa vaheldumisi kasutada. Asjade segasemaks muutmiseks märgistatakse kartulitärklis mõnikord kartulitärklise jahuks. Kartulitärklis ja kartulitärklise jahu on sama toode (otsige sõna „tärklis”) ja kartulijahu on erinev.

Mis vahet seal on? Kartulitärklist toodetakse ainult kartulitärklisega. Kartulijahu valmistamiseks keedetakse ja kuivatatakse terveid kartuleid ning jahvatatakse need pulbriks. Kartulitärklis sisaldab minimaalselt toitaineid, kartulijahu sisaldab paljusid samu toitaineid kui terved kartulid ja on selle allikas kaalium, kaltsiumi, säilitades tervisliku ja tasakaalustatud toitumise. ja dieetkiud.

Mõlemat saab küpsetamiseks kasutada, sõltuvalt retseptist, kuid jälgige tähelepanelikult, millist neist teie retsept nõuab. Kartulijahu on tihe ja tulemuseks on kindlamad, raskemad küpsetised, samas kui kartulitärklis sobib paremini pehmemate toitude jaoks, näiteks õhtusöögirullid või võileib.

Kartulitärklist saab asendada suhtega ¾ tassi 1 tassi nisujahu kohta. Või kasutage oma retsepti iga 1 tassi nisujahu kohta 5/8 tassi kartulijahu.

Retseptid kartulitärklisega

Retseptid kartulijahuga

Tatar jahu

Rikkalikult kiudaineid ja valke, suhteliselt palju raud, kaltsiumi, magnesium ja kaalium, tatrajahu on muutunud paljude gluteeni vältivate inimeste lemmikuks. Tatra kasutamisel saadakse mullane, pähkline maitse. Tatarjahu on siiski üsna raske ja selle tulemuseks on tihedad küpsetised, kui neid ei segata kergema jahuga.

Tatarjahu saab asendada suhtega 1: 1 nisujahuga. See ei tõuse toatemperatuuril nagu paljud teised jahud. Kui küpsetate midagi, mis peab tõusma, lisage küpsetusajale pisut lisaaega, et see saaks ahjus või leivaküpsetajal kerkida. Tatarjahu on suurepärane kasutada ka koos teiste gluteenivaba jahuga kookide ja leiva jaoks. Kergemate jahu lisamine muudab kauba vähem tihedaks.

Retseptid tatrajahuga

Universaalsed gluteenivabad jahusegud

Paljud gluteenivabad pagarid segavad mitu gluteenivaba jahu koos mõne muu koostisosaga, et saada tasakaalustatud nisujahu alternatiiv, mida saaks kasutada samas vahekorras nagu tavalist universaalset jahu.

Kui plaanite kulinaarset seiklust, võiksite seda proovida kodus. Veebis leiate palju retsepte, mille oleme allpool lisanud Minimalistlik pagar. On ka gluteenivabu, universaalseid jahu, mida saate aja säästmiseks osta eelsegatud.

Gluteenivaba jahusegu retsept[1]

  • 1 ½ tassi pruuni riisijahu
  • ½ tassi kartulitärklist
  • ¼ tassi valget riisijahu
  • ¼ tassi tapiokkjahu
  • 1 tl ksantaankummi (sidumiseks valikuline)

Proovimiseks gluteenivaba, universaalne jahu

Bobi punane veski gluteenivaba, universaalne küpsetusjahu
Universaalne küpsetusjahu, mis võib asendada nisujahu 1: 1. Selles on segu gluteenivabast jahust, mis koosneb kartulist, sorgust, tapiokist, garbanzo- ja favaubadest.

Parim gluteenivaba jahu küpsetamiseks

Gluteenivaba jahu võimalusi on palju ja ühe retsepti jaoks parim jahu ei pruugi olla teise retsepti jaoks parim. Niisiis, katsetage parimate tulemuste saamiseks ja vaadake, millised maitsed ja konsistentsid teile kõige rohkem meeldivad, või proovige isegi gluteenivaba asendussegu universaalsetele jahudele. Saiade jaoks võite valida kergema jahu, näiteks noored juur- või tapiokkjahu, või mandlijahu või tatrajahuga pisut raskemad leivad. Proovige neid kõiki ja vaadake, mis teile kõige rohkem meeldib!

Mis on teie lemmik gluteenivaba jahu? Milliseid retsepte teete gluteenivaba jahuga? Meile meeldiks neist allpool olevates kommentaarides kuulda. Kui olete gluteenivaba eluviisi uus inimene, võiksite teile meeldida Näpunäited gluteenivabaks kasutamiseks. Pluss, vaadake Hämmastavad tähestiku vitamiinid: kuus vitamiini, mida peate teadma õppida tundma igapäevaseks heaoluks vajalikke vitamiine.

Meie filosoofia on, et peaksite oma keha eest hoolitsema, sest see on ainus püsiv kodu, mis teil on. See innustas teda toitumisalasest karjäärist ja lõpuks ka viis Swanson Tervis.

*These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.

(värskendatud 31.07.2018, algselt avaldatud 8.12.2015)

Märkused ja viited

  1. DIY gluteenivaba jahusegu. Minimalistlik pagar. []

Jäta vastus

Peamenüü

Eelistused

  • Valuuta
  • Keel
  • Kohaletoimetamise riik
Peamenüü

Rahvusvahelised saidid