Luteiin ja zeaksantiin soodustab teie silmade ja naha kaitsmist

Lugemisaeg: 8 minutit
Luteiin ja zeaksantiin soodustab teie silmade ja naha kaitsmist

Toitumine on meie tervise pikaajalise hoidmise oluline osa ning meie silmad ja nahk ei ole erand. Ligikaudu 79% inimestest, kellel on nägemiskaotus Ühendkuningriigis, on üle 64-aastased ja meie elanikkond vananeb - 2030. aastaks on hinnanguliselt 17 miljonit inimest üle 65-aastased. [1] See tähendab, et suurema tõenäosusega on veelgi rohkem inimesi, kellel on tulevikus silma tervise probleem. [1] Lisaks 2017. aastal Ameerika dermatoloogiaakadeemia teatas, et igal neljal inimesel esineb igal aastal naha tervisega seotud probleeme. [2]

Kõik see toob kaasa olulise tõe - me peaksime tegema kõik, et toetada meie tervist ja veenduda, et saame piisavalt toitaineid, mis toetavad specific tervise alad, sealhulgas antioksüdant karotenoidid nagu luteiin ja zeaksantiin silmade ja naha toeks.

Mis on luteiin ja zeaksantiin?

Luteiin ja zeaksantiin on toitained, mis on klassifitseeritud karotenoidpigmentidena. Te võite olla tuttavad teiste karotenoididega, näiteks A-vitamiin (beeta karoteen) leidub oranžides toodetes nagu porgandid või punastes toodetes leiduv lükopeen, nagu tomatid, arbuus ja punased paprika. Karotenoidid on pigmendid, mis annavad meie tootele värvuse ja looduses on tuvastatud üle 600 karotenoidi. [3]

Iga karotenoid pakub unikaalset kasu ning mõnedel neist on afiinsus keha teatud piirkondade suhtes. [3] Luteiin ja zeaksantiin on eriti kasulikud silma ja naha tervisele. [3] Karotenoidsed toitained on suur osa sellest, miks peaksime püüdma süüa erinevaid värvilisi toite. Tõelise toidu tarbimise mitmekesistamine annab meile toiteväärtuse mitmekesisuse, mis on oluline tegur tervise ja heaolu säilitamisel.

Luteiini ja zeaksantiini tuntakse ka makulaarsete pigmentidena. [3] Need on kasulikud karotenoidpigmendid, mis on makulajas väga kontsentreeritud, ja luteiin on ka nahka. [3] Need kaks makulaarset karotenoidi on struktuuris ja kasus väga sarnased. Sageli leiate luteiini ja zeaksantiini ühes ja samas toidus ning nad on saadaval ka koos luteiini ja zeaksantiini tabletid ja softgels.

Kuidas Luteiin ja Zeaxanthin toimivad?

Nende karotenoidide nägemishüvitised tulenevad peamiselt nende võimest aidata filtrida kahjulikku sinist valgust ning nad pakuvad ka antioksüdantide eeliseid. Miks on sinise valguse filtreerimine nii tähtis? Sinine valguskiir on lühem ja energilisem kui mis tahes muu valgus, mis on nähtaval värvilises spektris, nii et sinised valguskiired on meie võrkkestadele kahjulikumad.[4] Sinine valgus on väga lähedal ultraviolettkiirgusele (UV), mis ei ole inimese silmale nähtav. Nagu UV-valgus, sinine valgus tuleb päikeselt loomulikult. Enamikule meist on elektroonilised seadmed ka sinise valgustuse peamiseks allikaks. Nutitelefonidest, tahvelarvutitest, arvutitest, televiisoritest ja muudest elektroonikatest eraldub rohkem sinist valgust kui mis tahes muu valgusallikas ning kuna keskmine täiskasvanu kulutab elektroonilistele seadmetele rohkem kui 11 tundi päevas, on meie kokkupuutetasemed võrreldes eelmiste põlvkondadega eksponentsiaalselt suurenenud. [5], [6]

Luteiin toetab naha tervist sarnaselt ja osaliselt, pakkudes antioksüdantset tuge tervetele naharakkudele, et võidelda oksüdatiivsete kahjustustega, mis on peamine tegur paljude naha tervise probleemide, sealhulgas naha vananemise märke. [3], [7]

Luteiini ja zeaksantiini eelised

Luteiin ja zeaksantiin on tuntud kui “silma-vitamiinid”, kuna nende koostisosade peamiseks uurimisvaldkonnaks on olnud silmade tervis. Inimestel, kes tarbivad regulaarselt luteiini ja zeaksantiini suuremat kogust, on vähem silma tervise probleeme, sealhulgas vanusega seotud silmaprobleemid. [8] Kuid luteiini antioksüdeeriv toime võib ulatuda ka paljudesse teistesse valdkondadesse, sealhulgas naha tervisele ja välimusele. [7]

Luteiin ja zeaksantiin on mõlemad tugevad antioksüdandid, millel on kasulik toime oksüdatiivse aine suhtes stressi igapäevaste funktsioonide ja keskkonnaküsimuste tõttu. [9] Need on vabade radikaalide puhastavad toitained ja kuna vabade radikaalide kahjustamine on peamine naha vananemise ja naha tervise sümptomite tekitaja, võib vabade radikaalide eest kaitsmine aidata nahal hoida tervet ja elavat. [10]

Samuti seostas uus põnev uuring kõrgemaid luteiini tasemeid kõrgema IQ-ga, märkides, et umbes 60% kõigist karotenoididest ajukoes on luteiin. [11] Niisiis võib luteiini päevaannuse saamine isegi aidata teil targem olla! [11]

Luteiin ja zeaksantiin silmade tervise jaoks

Iga päev pommitatakse sinise valgusega - meie digitaalsete seadmete ekraanidest ja meie akendest tuleva loomuliku valguse kaudu energiatõhusate lampide valgusele. Luteiini ja zeaksantiini toidulisandite kasutamine on äärmiselt kasulik viis, kuidas hoida silmi tervena silma nii palju sinist valgust.

Nagu eelnevalt mainitud, arvatakse, et luteiini ja zeaksantiini visuaalsed eelised on seotud nende võimega aidata välja filtreerida need kahjulikud sinised valguskiired, enne kui need võivad kahjustada. [12] Kui me neid tarbime, kogunevad nad makulasse, mis on nägemise eest vastutava võrkkesta piirkond. [9], [13] Makula on ka silma ala, mis on kõige tundlikum sinise valguse suhtes. [12]

Te võite mõelda, et see sarnaneb päikeseprillide või akna toonimisega, kuid soovitame ka päikeseprillide kandmist, sest need on teie esimene kaitseliin, kui olete välitingimustes päikese ja sinu silma kahjustava sinise valguse vastu. [12]

Lisaks eelistele sinise valgustuse suhtes on luteiin ja zeaksantiin näidanud palju lubadusi, et aidata kaitsta oma silmi vanusega seotud terviseprobleemide eest, mida näitab vähem silmahaiguste esinemine nende hulgas, kes tarbivad suurema koguse toiduaineid, mis sisaldavad need makulaarsed karotenoidid. [14] Luteiin on seotud ka öise nägemisega, kuna üks uuring ühendas luteiini parema visuaalse jõudlusega öösel. [13] Üksikisikud, kes kasutavad luteiini toidulisandeid 36 kuu jooksul, on samuti teatanud silma tervise sümptomite paranemisest, kuid soovitame alustada silma tervise toetamise skeemi nii vara kui võimalik, et enne võimalikke silmahaigusi enne nende alustamist. [15]

Luteiin ja zeaksantiin naha tervisele

Kui me peame oma naha terveks hoidmiseks, siis on meil palju tööd, kuid me saame aidata koopiaid meie kasuks õige hoolduse ja toitumisega. Nii nagu meie silmad pommitatakse sinise valgusega, on meie nahk pidevalt avatud elementidele - saastunud õhk, päikesekiirgus ja palju kemikaale meie keskkonnas ja majapidamistarbed võivad soodustada vabu radikaale ja nahakahjustusi. [10] Psühholoogilistel ja füüsilistel stressiteguritel on ka roll, sealhulgas toiteväljad või ülekuumenemine, alkoholi tarbimine, samuti oma loomulik ainevahetus tekitab vabu radikaale, mis võivad mõjutada meie naha tervist ja välimust. [10]

Luteiin ja zeaksantiin on naha tervise seisukohalt suur samm õiges suunas. Need on tugevad antioksüdandid, mis aitavad võidelda oksüdatiivsete ja keskkonnaalaste stressorite tekitatud kahjustustega. [10] On teada, et karotenoidid kogunevad dermisesse ja aitavad kaasa naha kaitsmisele. Kuigi luteiini leidub sageli nahas palju madalamal tasemel kui mõned teised karotenoidid, mängivad nad olulist rolli ja aitavad kaasa suuremale toitumisele, et hoida nahka tervena. [16]

Luteiin ja zeaksantiin Annustamine: kui palju luteiini ja zeaksantiini vaja on?

Vastavalt Ameerika Optometric AssociationEnamik lääne toitumisi on nii luteiini kui ka zeaksantiini puhul väikesed ja ühing soovitab oma dieeti täiendada vähemalt 10 mg luteiini päevas ja 2 mg päevas zeaksantiini, et toetada silma tervist, kui teie toit on madal. [17]

Teaduslikes uuringutes on uuritud 6,9 mg kuni 20 mg luteiini ööpäevas ja kuni 2 aastat on ohutult kasutatud annuseid kuni 15 mg päevas. [18] Tooteformulatsioonide erinevuste tõttu järgige alati toote märgistusel olevaid juhiseid, et määrata, kui palju luteiini ja zeaksantiini võtta.

Võrdluseks on, et tass toores lehtkapsas (üks luteiini ja zeaksantiini rikkamaid toiduallikaid) sisaldab 22 mg luteiini ja zeaksantiini, nii et meie kale-entusiastid saavad kasu makulaarsetest karotenoididest. [18]Enda igapäevast tarbimist saate kontrollida, vaadates allpool olevat luteiini ja zeaksantiini toiduallikate loetelu.

Kuidas ma saan luteiini ja zeaksantiini?

Parim viis luteiini ja zeaksantiini saamiseks teie dieedis on süüa neid sisaldavaid tegelikke toiduaineid, mis sisaldavad palju tumedaid, lehtköögivilja. Kale sisaldab suuremat kogust luteiini ja zeaksantiini, samas kui romaine, terved munad ja mais sisaldavad väiksemaid koguseid.

Kuna iga päev ei sööda kale kale iga päev, siis saame aidata rahuldada meie toitainevajadust luteiini ja zeaksantiini lisanditega, nagu Swanson Ultra sünergistlik silmavalem luteiini ja zeaksantiiniga, mis sisaldab 20 mg luteiini, mis on saadud saialilleõieekstraktist ja 2 mg zeaksantiini paprika viljast. See on lihtne ja tasuv viis veenduda, et saate oma luteiini päevaannuse. Pakume ka individuaalseid täiendusi 40 mg luteiini või 4 mg zeaksantiini kui te otsite suuremat päevast annust, kas mõlema toitaine.

Luteiini ja zeaksantiini toiduallikad

Milliseid toiduaineid on kõrge luteiini ja zeaksantiini? Siin on nimekiri valitud toiduainetest, mis sisaldavad luteiini ja zeaksantiini. [19]

  • Kale (22 mg 1 tass toores, 44 mg 1 keedetud tassi kohta)
  • Spinat (6,7 mg 1 tass toores, 15 mg keedetud 1 tassi kohta)
  • Naeris rohelised (9 mg keedetud tassi kohta)
  • Collard-rohelised (8,7 mg keedetud tassi kohta)
  • Broccoli (3,3 mg 1 keedetud tassi kohta)
  • Mais (1,5 mg keedetud tassi kohta)
  • Romaine salat (1,47 mg 1 tass toores)
  • Rohelised herned (1,1 mg / 1 tass)
  • Brüsselid (1 mg ½ tassi keedetud)
  • Munad (0,3 mg kahes terves munas)

Luteiin ja zeaksantiinilisandid

Aidake end kaitsta sinise valguse ja vabade radikaalide kahjustuste eest, mis on spetsiaalselt koostatud silmade ja naha tervisele. Saate valida ainult luteiini lisandiga või valida a täiendada, mis sisaldab nii luteiini kui ka zeaksantiini mitmekülgse kaitse tagamiseks.

Swanson Ultra Vision Defense:See põnev uus valem sisaldab Lutemax® 2020 ja uuenduslikku uut antioksüdantide segu, mis sisaldab TrueBroc® brokkoli ekstrakti, Mirtoselect® mustikaekstrakti ja AstaPure® astaksantiini, et suurendada luteiini toimet. See läbimurre valem pakub rohkelt toitaineid ja antioksüdante, mis toetavad terveid võrkkesi, nii et teie silmad suudavad tänapäeval ja iga päev edasi liikuda mugavalt ja keskendudes.

Swanson Ultra Lutein 20 mg:Edendab terveid silmi ja nahka ning aitab võidelda silmade väsimuse ja tüve vastu, kui 20 mg lutsiini pärineb saialillidest. See on suurepärane võimalus paindlikuks luteiini annuseks, kui te saate juba natuke luteiini oma toitumisest looduslikest allikatest, kuid soovid täiendada oma tarbimist toitumislünkade täitmiseks. See valem on saadaval ka 40 mg luteiini pehmendit kui eelistate suuremat annust.

Swanson Ultra Zeaxanthin 4 mg:Tugevdage oma vabade radikaalide kaitset silmade ja teiste elutähtsate organite eest zeaksantiiniga. * Karotenoidide perekonna liige, Zeaxanthin on tugev antioksüdant, millel on silma kudedele eriline kasu. * Tegelikult on zeaksantiin ja luteiin kõige levinumad karotenoidid võrkkonnas. ja silma makula. Lisaks oma spetsiifilisele rollile silma tervises annab zeaksantiin kogu kehale väärtuslikku kaitset. *

Karotenoidid nägemise ja naha toeks

Tervislike silmade ja naha toitumise tähtsust ei tohiks alahinnata. Nende piirkondade toitumine on pikk mäng. Alustage nüüd oma silma ja naha tervise eest hoolt kandmist, et saaksite võimalikest vanuse ja elustiiliga seotud probleemidest kaugemale ning toetaksite oma pikaajalist tervist ja heaolu.

* Toidu- ja ravimiamet ei ole neid väiteid hinnanud. Need tooted ei ole mõeldud haiguste diagnoosimiseks, raviks, ravimiseks või ennetamiseks.

Märkused ja viited

  1. RNIB riikliku aruande 2016. aasta seis(Juurdepääs 22.01.2019) [] []
  2. Uus uuring näitab Ameerika Ühendriikides olulist nahahaiguste majanduslikku koormust. Ameerika dermatoloogiaakadeemia. (Juurdepääs 05/15/2018) []
  3. Silma ja naha tervise edendamine loodusliku karotenoidluteiini tarbimise kaudu. Springer Link. (Juurdepääs 05/15/2018) [] [] [] [] [] []
  4. Dr Vijaya Juturu sinise valguse ja luteiini kohta: Swanson Health Products Facebook Live Video. (10/23/2017) []
  5. Sinine valgus võib mõjutada teie puhkeolekut: Vision Service Plan VSPBlog. (Juurdepääs 11/06/2017) []
  6. Ameeriklased kasutavad elektroonilist meediat 11+ tundi päevas: Nielsen, Statista kaudu. (Juurdepääs 11/06/2017) []
  7. Phytonutrientide roll naha tervises. USA Rahvusraamatukogu. (Juurdepääs 05/15/2018) [] []
  8. Luteiin. Medline Plus. (Juurdepääs 05/15/2018) []
  9. Luteiini ja zeaksantiini fotobioloogia silmades. USA Rahvusraamatukogu. (Juurdepääs 05/31/2018) [] []
  10. Vabad radikaalid ja naha vananemine. USA Rahvusraamatukogu. (Juurdepääs 05/15/2018) [] [] [] []
  11. Uuring seostab luteiini taset kõrgema IQ-ga. Nutra koostisained. (Juurdepääs 05/16/2018) [] []
  12. Silma Vitamiinid. Bausch + Lomb. (Juurdepääs 05/15/2018) [] [] []
  13. Luteiini lisamine parandab nägemisvõimet Hiina autojuhtides: 1-aastane randomiseeritud, topeltpime, platseebokontrollitud uuring. PubMed. (Juurdepääs 05/15/2018) [] []
  14. Luteiin. Medline Plus.(Juurdepääs 15.05.2018) []
  15. Luteiin. Medline Plus. []
  16. Naha kogu karotenoidide ja dermaalse lükopeeni olulised korrelatsioonid nende vastavate plasmakontsentratsioonidega tervetel täiskasvanutel. USA Rahvusraamatukogu. (Juurdepääs 05/15/2018) []
  17. Luteiin ja zeaksantiin. Ameerika Optometric Association. (Juurdepääs 05/15/2018) []
  18. Luteiin. WebMd. (Juurdepääs 05/15/2018) [] []
  19. Luteiini ja zeaksantiini kontsentratsioon puuviljades ja köögiviljades. Ameerika makulaarne degeneratsioonifond. (Juurdepääs 05/15/2018) []

Jäta vastus

Peamenüü

Eelistused

  • Valuuta
  • Keel
  • Kohaletoimetamise riik
Peamenüü

Rahvusvahelised saidid