GI

Lugemisaeg: < 1 minut

Glükeemiline indeks (GI) on süsivesikuid sisaldavate toiduainete reitingusüsteem. See näitab, kui kiiresti iga toit mõjutab teie veresuhkru (glükoosi) taset, kui toitu süüakse eraldi. Toidud, millel on looduslikult kõrged GI-d, on valge leib, kartul, valge riis ja midagi magusat, samal ajal kui madalama geograafilise tähisega toidud on kaunviljad, täisteratoidud ja teatavad puuviljad ja köögiviljad.

Kõrge või madala GI omamine ei tähenda teatud toidu üldist tervislikkust. Arbuusidel on näiteks suhteliselt kõrge GI, samal ajal kui cupcakesel on madal GI. Siiski on soovitatav madalam GI suurem kui kõrgem, sest nende aeglasem süsivesikute vabanemine aitab muuta kellegi kauemaks tunda, mis võib aidata säilitada tervislikku kehakaalu. Madal-GI toiduaineid võib kasutada ka diabeediga patsientide veresuhkru kontrollimiseks.

Jäta vastus

Peamenüü

Eelistused

  • Valuuta
  • Keel
  • Kohaletoimetamise riik
Peamenüü

Rahvusvahelised saidid