Stress

Lugemisaeg: < 1 minut

Pikaajaline stress võib organismi loomulikke kaitsemehhanisme välja viia, jättes selle vastuvõtlikuks terviseprobleemidele.

Mis on stress?

Stress on vastus olukorrale, mis mõjutab kellegi heaolu. Need olukorrad võivad olla füüsilised, emotsionaalsed või intellektuaalsed nõudmised. Just sellel ajal reageerib keha võitlus- või lennurežiimis, suurendades adrenaliini ja kortisooli hormoonide tootmist. See muudab südame löögisagedust, vererõhku ja ainevahetust, et parandada jõudlust.

Stress ja tervis

Pikaajalised stressiajad võivad mõjutada inimese emotsionaalset ja füüsilist tervist. Emotsionaalselt võivad nad tunda rohkem ärevust või depressiooni ning mõned inimesed võivad leida tavapäraseid igapäevaseid ülesandeid, mis muutuvad keeruliseks.

Füüsiliselt võib kõht eritada liigset hapet, mis põhjustab seedehäireid ja kõrvetised, suguhormoonid vähenevad ja aju nälgib hapnikku, mis kahjustab vaimset võimet. Ka keha immuunsüsteem võib nõrgeneda, kui keha varudesse paigutatakse täiendavat survet.

Sümptom ja põhjused

Paljud elu nõudmised ja väljakutsed võivad põhjustada stressi tundeid, olgu selleks näiteks suhted, töö või raha. Stressi sümptomid võivad sisaldada mõnda järgmistest:

  • Magamisraskused, rahutus või pidev väsimus.
  • Kontsentratsiooni kaotamine või vaimne agility.
  • Meeleolu muutused, ärevuse, ärrituse või pahameele tunne.
  • Ärritavad maod, iiveldus või isutus.
  • Peavalud või pearinglus.
  • Seksuaalse soovi kaotamine või enesehinnangu vähenemine.
  • Liigne higistamine või lihaspinge.

Stress võib põhjustada a GABA puudulikkus, mis mõjutab aju neurotransmitterit, pärssides neid närvide vahel signaalide edastamisel.

Jäta vastus

Peamenüü

Eelistused

  • Valuuta
  • Keel
  • Kohaletoimetamise riik
Peamenüü

Rahvusvahelised saidid