B-vitamiin

Lugemisaeg: < 1 minut

B-vitamiinid, mida tuntakse ka B-vitamiini kompleksina, on rühm vitamiine, mis mängivad rolli erinevate ensüümide toimel organismis. Igal B-vitamiinil on individuaalsed omadused ja kasu tervisele, kuid sageli esinevad need samades toiduallikates. B-vitamiinirühma mõnede rollide näited hõlmavad:

B1-vitamiin (tiamiin) muundab süsivesikud meie toitudes kasutatavasse energiasse ja toetab südame funktsiooni.
Vitamiin B2 (riboflaviin) toodab kilpnäärmehormooni, et kiirendada ainevahetust.
B3-vitamiin (niatsiin) aitab kontrollida veresuhkru taset, hoiab tervet nahka ja toetab närvisüsteemi funktsiooni.
Vitamiin B5 (pantoteenhape) toodab suguhormoneid ning toetab kasvu ja arengut.
Vitamiin B6 (püridoksiin) toetab punaste vereliblede ja antikehade tootmist.
Vitamiin B7 (biotiin) aitab tagada valguproduktide eemaldamise.
B9-vitamiin (foolhape) toetab kasvu ja arengut, eriti loote arengu ajal.
Vitamiin B12 (kobalamiinid) toodab rakkudes geneetilist (DNA ja RNA) materjali ning toodab luuüdis punaseid vereliblesid.

B-vitamiinide hea tasakaalu tagamisest saadav kasu tervisele on palju, sealhulgas; südamehaiguste riski vähendamine, terve naha säilitamine, veresuhkru kontrolli parandamine, kaitsed sünnidefektide vastu, vähendades sümptomeid depressioonkaitses silmi, suurendades energiat ja toetades närvisüsteemi.

Tervisliku toitumise säilitamine on üks võimalus tagada B-vitamiinide tasakaalustatud tarbimine, sealhulgas toiduained, nagu liha, kala, linnuliha, maks, kangendatud teravili, puu- ja köögiviljad, avokaadod seened ja jogurtid. Kuid selleks, et keha edasi toetada, on üks või mitu B-vitamiini sisaldav toidulisand, näiteks B-vitamiini kompleks, suurepärane võimalus toetada tervet keha.

Jäta vastus

Peamenüü

Eelistused

  • Valuuta
  • Keel
  • Kohaletoimetamise riik
Peamenüü

Rahvusvahelised saidid